Může mít Audi cukrovku? – Audi 80 Cabrio 2.6i V6 110kw jí mělo…

Úspěsně jsme uzdravili V6 v audi Audi 80 z cukrovky. Podle německého autorizovaného servisu neměl motor potřebné tlaky. Na základě tohoto zjištění byla doporučena generální oprava motoru. Zpravidla se takto projevují zničená tesnění, vady ventilů atd.. Zkontrolovali jsme kompresní tlaky a skutečně je motor neměl. Po odstrojení saní bylo hned jasné, kde je zakopaný pes. Celý sací trakt byl plný zkaramelizováného cukru. Cukr se dostal až pod sací ventily. Ventily byly díky cukrové nadílce stále pootevřené tudíž kompresní tlak utíkal do saní. Cukr zalepil jak přepadový ventil nádrže, tak vysokotlaké benzínové čerpadlo. Celé vedení paliva vč. palivového filtru bylo plné cukru.

Po důkladném průplachu se podařilo zachránit vstřikovače, palivové vedení, vysokotlaké čerpadlo a dále odstranit cukr ze sacích kanálů bez nutnosti generální opravy motoru. Přepadový ventil cukrovou nadílku nepřežil. Přepadový ventil je součástí nádrže a tedy nutné nádrž vyměnit.

Demontované saní z hlav.

Demontované saní z hlav.

Pohled na ucpané sací kanály, ventily nejsou téměř videt.

Pohled na ucpané sací kanály, ventily nejsou téměř vidět.

Pohled do kyblíku s odstraněným cukrem.

Tolik cukru jsme z motoru vyndali suchou cestou.

Bylo nutné odsát nádrž před demontáží.

Bylo nutné odsát nádrž před demontáží.

Pohled na novou a starou nádrž mimo vozidlo.

Pohled na novou a starou nádrž mimo vozidlo.

Nádrž zpět na svém místě.

Nádrž zpět na svém místě.

Motor po kompletaci.

Motor po kompletaci.

Když automobil přijel k nám do servisu měl před sebou vizi opravy přesahující 20 000 Kč. Audi V6 kabrio jsme zachránili za zlomek této částky.