Po delší odmlce a sbíraní cenného materiálu jsem se rozhodl publikovat generální opravu motoru TFSI první generace. Motor měl najeto, dle servisní knížky, 160 tis. km. Již delší dobu se objevovali známky spotřeby oleje.
Svítící kontrolka tlaku mazání a klapavý zvuk přivedla zákazníka s touto závadou do našeho servisu. Po ohledání v vozidla jasně vyplynulo co bude následovat. Koncovky výfuku byly plné napečeného oleje. Po demontáži hlavy se ukázalo silné zakarbonování pístů od netěsnosti kroužku. Po demontáži vyvažovacích hřídelí nasledovalo vyjmutí pístů, písty se dekarbonovaly ve speciální lázni, dále nasledovala výměna pístních kroužků. Vše se neobešlo bez měření ovality a kruhovitosti válců. Zde byly tyto parametry v pořádku. Mohl se tedy blok skládat.
Hlava prošla generální opravou. Rovnání dosedací plochy, lapování ventilů a tlakování. Další bohužel méně příjemné zjištění nasledovalo u turba. Po kontrole externí firmou bylo zjištěno popraskání litinového obalu v místě regulační klapky. Cena obalu turba je rovná ceně téměř nového turba, protože výfuková část turba tvoří zároveň výfukový svod. Šlo se tedy cestou nového originálního turba. Při montáži veškeré komponenty perfektně vyčistily. Veškerý řetězový a řemenový rozvod se dal nový vč. napínáků. Důkladnou očistou prošel i sací koš olejového čerpadla.
Částečný progres opravy zachycen viz. foto serial níže.