Jedná o notoricky známý motor 2.5 TDI BAU, tedy model s přepracovanými hlavami, dutými tvrzenými vačkami a rolny. Bohužel i tato koncepce zdědila neduhy od svého předchůdce motoru AKE. Konstruktéři vyřešili problém s notoricky známým zadíráním vaček. Čas ukázal, že pokud jsou zdvihátka ventilů opotřebená díky náklonu hlav a prasknou, tak společně s rolnami vypadnou a motor se zastaví. Poškození jsou nevyhnutelná. Odnesou to právě přepracované vačky.
Oprava je mnohem levnější než sehnat jiný motor bez historie, kde tento častý problém může nastat také.

Opotřebení zdvihátek si vybralo svou daň. Došlo zde k prasknutí zdvihátka a koníci díky náklonu hlav do “V” vypadaly a poškodily vačkové hřídele.

Po demontáži vačkových hřídelí se objevily prasklé rolny. Vše je následkem prasklých zdvihátek.

Před demontáží hlav a rozvodu je nutné odklopit nebo sejmout celé čelo. Zde se jen odklápělo.

Demontované vačkové hřídele.

Vypadání rolen značně poškodilo vačky. Podívejte se na zkroucené a poškozené vačky.

Částečně odstrojený motor.

Demontovaná očištěná hlava.

Všimněte si, že gufero dříku ventilu bylo ztvrdlé a pouštělo již olej. Tuto vadu vykazovaly téměř všechny ventily.

Ventily po očištění.

Ventily usazené v hlavě po zalapování.

Ventily před zajištěním.

Demontované vstřikovače a zdvihátka ventilů včetně zámků ventilů.

Pohled na blok motoru bez hlav.

Pružiny, zámky ventilů, vstřiky a vačky.

Před složením je samozřejmostí změřit rovinnost hlav.

Nová gufera ventilů.

Stopky ventilu vč. nalisovaných nových gufer.

Ventily osazené pružinami a zámky.

Po výměně vaček, zdvihátek a poškozených rolen je hlava připravená k montáži na blok motoru.