Audi a6 2.5tdi – vačkové hřídele

Jedná o notoricky známý motor 2.5 TDI BAU, tedy model s přepracovanými hlavami, dutými tvrzenými vačkami a rolny. Bohužel i tato koncepce zdědila neduhy od svého předchůdce motoru AKE. Konstruktéři vyřešili problém s notoricky známým zadíráním vaček. Čas ukázal, že pokud jsou zdvihátka ventilů opotřebená díky náklonu hlav a prasknou, tak společně s rolnami vypadnou a motor se zastaví. Poškození jsou nevyhnutelná. Odnesou to právě přepracované vačky.

Oprava je mnohem levnější než sehnat jiný motor bez historie, kde tento častý problém může nastat také.

DSC_2531

Opotřebení zdvihátek si vybralo svou daň. Došlo zde k prasknutí zdvihátka a koníci díky náklonu hlav do “V” vypadaly a poškodily vačkové hřídele.

DSC_2532

Po demontáži vačkových hřídelí se objevily prasklé rolny. Vše je následkem prasklých zdvihátek.

DSC_2581

Před demontáží hlav a rozvodu je nutné odklopit nebo sejmout celé čelo. Zde se jen odklápělo.

DSC_2584

Demontované vačkové hřídele.

DSC_2586

Vypadání rolen značně poškodilo vačky. Podívejte se na zkroucené a poškozené vačky.

DSC_2589

Částečně odstrojený motor.

DSC_2656

Demontovaná očištěná hlava.

DSC_2657

Všimněte si, že gufero dříku ventilu bylo ztvrdlé a pouštělo již olej. Tuto vadu vykazovaly téměř všechny ventily.

DSC_2658

Ventily po očištění.

DSC_2659

Ventily usazené v hlavě po zalapování.

DSC_2662

Ventily před zajištěním.

DSC_2663

Demontované vstřikovače a zdvihátka ventilů včetně zámků ventilů.

DSC_2672

Pohled na blok motoru bez hlav.

DSC_2674

Pružiny, zámky ventilů, vstřiky a vačky.

DSC_2679

Před složením je samozřejmostí změřit rovinnost hlav.

DSC_2680

Nová gufera ventilů.

DSC_2681

Stopky ventilu vč. nalisovaných nových gufer.

DSC_2682

Ventily osazené pružinami a zámky.

DSC_2685

Po výměně vaček, zdvihátek a poškozených rolen je hlava připravená k montáži na blok motoru.