Notoricky známý problém u dieslových motorů je porucha turba. Toto turbo trpělo silným únikem oleje do sacího traktu motoru. Uníkl oleje způsobovala opotřebená gufera (těsnění) hřídele.

Demontáž turba a jeho svorníků. Svorníky které nahradíme novými.

Vlevo nový svorník. Vpravo starý svorník.

Repasované turbo, v pozadí nové matice a podložky pod tlakové šrouby olejové traktu.

Montáž nového turba. Všechny namáhané šroubové spoje teplem je nutné ošetřit “měděnkou”.

Nové turbo je před prvním startem naplnit olejem. Vynecháním tohoto kroku hrozí přidření turba.

Zakrytování turba tepelnou izolací. Na tepelnou izolaci byly použity nové šrouby.

Staré těsnění včetně starých svorníků a matek. Dále tlakové hadice oleje turba, která byla za roky zkarbonizovaná a neměla už správný průtok oleje.

Motor složen a připraven k zakrytovaní. Po výměně turba je nutné provést výměnu oleje. Před tímto úkonem je nutné sundat olejovou vanu a zkontrolovat sací koš olejového čerpadla.

Vyčištěná olejová vana od starého těsněni a zkarbonizovaných míst od oleje.