Ford Focus TDCi – výměna turba

Notoricky známý problém u dieslových motorů je porucha turba. Toto turbo trpělo silným únikem oleje do sacího traktu motoru. Uníkl oleje způsobovala opotřebená gufera (těsnění) hřídele.

DSC_0978

Demontáž turba a jeho svorníků. Svorníky které nahradíme novými.

DSC_0977

Vlevo nový svorník. Vpravo starý svorník.

DSC_0979

Repasované turbo, v pozadí nové matice a podložky pod tlakové šrouby olejové traktu.

DSC_0986

Montáž nového turba. Všechny namáhané šroubové spoje teplem je nutné ošetřit “měděnkou”.

DSC_0988

Nové turbo je před prvním startem naplnit olejem. Vynecháním tohoto kroku hrozí přidření turba.

DSC_0991

Zakrytování turba tepelnou izolací. Na tepelnou izolaci byly použity nové šrouby.

DSC_0994

Staré těsnění včetně starých svorníků a matek. Dále tlakové hadice oleje turba, která byla za roky zkarbonizovaná a neměla už správný průtok oleje.

DSC_0995

Motor složen a připraven k zakrytovaní. Po výměně turba je nutné provést výměnu oleje. Před tímto úkonem je nutné sundat olejovou vanu a zkontrolovat sací koš olejového čerpadla.

DSC_0982

Vyčištěná olejová vana od starého těsněni a zkarbonizovaných míst od oleje.