Opravit motor se zásadní vadou nebo koupit jiný ojetý? Ceny ojetých motorů si v dnešní době drží poměrně vysokou cenu. Naopak ceny náhradních dílů neustále klesají. Mnohdy je varianta generální opravy cenově výhodnější. Neobstojí ani argument, že s výměnou motoru není tolik práce. Demontáž, nastrojení a oživení motoru je poměrně časově náročným servisním úkonem. V neposlední řadě generálkovaný motor je v podstatě složen z nových dílů.
Osazeno novými ojničními pánvemi na překladech oje.
Nové pánve uložení klikové hřídele.
Píst s demontovanými pístními kroužky. Všimněte si značného opotřebení. V horní úvrati již píst “cvakal”.
Rozebraná část motoru.
Před zpětnou montáží je nutné vše řádně vyčistit. Vana je očištěna od zapečeného karbonu, kterého zde bylo požehnaně.
Propláchnutá vrchní část motoru – hlava, vačky a ventilové víko.
Příprava hlavy na lapováni ventilu. Hlavu je nutné před montáží zaměnit, protože překlady vaček byly značně opotřebené.
Nové turbo – nejedná se o repasovanou součástku.
Složený blok motoru bez hlavy a turba, který je již namontován v autě.
Složená a namontovaná hlava na bloku válců s rozvody a turbem.
Vše podstatné je hotovo. Vůz čeká jen na zaklopení přední příčkou a nárazníkem.
Celková cena opravy: 25 500 Kč včetně DPH. Alternativou je výměna celého motoru za jiný motor. Nevýhodou takového řešení je výměna za “starý” motor. Cena starého motoru se pohybuje v rozmezí 15 – 25 000 Kč, ale je nutné započítat výměnu motoru ( 4 – 6 000 Kč ). Alternativa je tedy mnohdy dražším řešením a nainstalován je neprověřený motor.