VW Passat 1,8T 110kW – Generální oprava motoru

Opravit motor se zásadní vadou nebo koupit jiný ojetý? Ceny ojetých motorů si v dnešní době drží poměrně vysokou cenu. Naopak ceny náhradních dílů neustále klesají. Mnohdy je varianta generální opravy cenově výhodnější. Neobstojí ani argument, že s výměnou motoru není tolik práce. Demontáž, nastrojení a oživení motoru je poměrně časově náročným servisním úkonem. V neposlední řadě generálkovaný motor je v podstatě složen z nových dílů.

DSC_0079

Osazeno novými ojničními pánvemi na překladech oje.

DSC_0080

Nové pánve uložení klikové hřídele.

DSC_0081

Píst s demontovanými pístními kroužky. Všimněte si značného opotřebení. V horní úvrati již píst “cvakal”.

DSC_0077

Rozebraná část motoru.

DSC_0090

Před zpětnou montáží je nutné vše řádně vyčistit. Vana je očištěna od zapečeného karbonu, kterého zde bylo požehnaně.

DSC_0091

Propláchnutá vrchní část motoru – hlava, vačky a ventilové víko.

DSC_1056

Příprava hlavy na lapováni ventilu. Hlavu je nutné před montáží zaměnit, protože překlady vaček byly značně opotřebené.

DSC_0105

Nové turbo – nejedná se o repasovanou součástku.

DSC_0134

Složený blok motoru bez hlavy a turba, který je již namontován v autě.

DSC_0140

Složená a namontovaná hlava na bloku válců s rozvody a turbem.

DSC_0144

Vše podstatné je hotovo. Vůz čeká jen na zaklopení přední příčkou a nárazníkem.

Celková cena opravy: 25 500 Kč včetně DPH. Alternativou je výměna celého motoru za jiný motor. Nevýhodou takového řešení je výměna za “starý” motor. Cena starého motoru se pohybuje v rozmezí 15 – 25 000 Kč, ale je nutné započítat výměnu motoru ( 4 – 6 000 Kč ). Alternativa je tedy mnohdy dražším řešením a nainstalován je neprověřený motor.