Špatné řízení je vadou, která se zpravidla skrývá za jiné problémy. V mnohých případech lze skutečného viníka označit až v autoservisu. Pojďme si projít základní projevy špatného řízení z pohledu profesionála. Doporučujeme nedokládat diagnostiku takového problému. Repase řízení se může zbytečně prodražit.
Jak poznat špatné řízení?
– Vozidlo plave. Tento projev směřuje k řízení pokud jsou v pořádku tlumiče, silentbloky, čepy a další komponenty odpovědné za stabilitu vozidla. Tuto vadu způsobuje vůle na hřebenu řízení / převodce řízení.
– Ozývá se lupání při vytočení kol do rejdu. Toto lupání lze zaměnit se špatným horním uložením atd.
– Při pohledu na řízení je vidět řízení olepené prachem. Řízení, které je v pořádku je špinavé, ale není olepené. Řízení, které rosí olej se obaluje prachem až vytvoří prachový lepenc.
– Manžety řízení jsou na pohled prasklé. Nečistoty, které prasklinami vniknou se postarají o vnik koroze nebo vůlí.
– Manžety řízení nejsou těsné. Hřeben je vlhký, špinavý nebo napadený korozí.
– Servo “zpívá”. Nízký tlak servočerpadla a nebo netěsné hadice serva. Důsledkem je vydření převodky řízení jako při nízké hladině oleje.
– Nízká hladina servo oleje. Projevuje se “mečením” servočerpadla.
Rádi Vám v našem autoservisu pomůžeme
Jsme specialisté na opravy řízení a provádíme kompletní repase řízení.
Tel.: 770 190 500
Email: servis@autokluby.cz
Jak si můžeme vadu řízení způsobit ? Důsledky neodborné montáže.
– Vadné, nevhodné a nebo špatně instalované kroužky volantu / snímače polohy upraví rozsah otáčení volantu a tím při přetažení rozsahu řízení dojde k destrukci uvnitř řízení.
– Neodborná demontáž řízení, tyček řízení (hasákem, sikovkami) poškodí futra v řízení. Po absolvování neodborné demontáže tyček je po čase diagnostikováno vadné řízení. Zpravidla vznikne únik oleje.
– Častou vadou způsobenou špatnou montáží bývá typický garážový postup instalace řízení bez aretace volantu. Řízení, které je montováno bez aretace způsobí vychýlení řízení mimo rozsah řízení. V plném rejdu lze volant otočit mimo rozsah kroužku. Kroužek se strhne. Následkem svítí ABS, ESP a někdy i kontrolka motoru. Druhotný problém nastane s geometrií. Auto zatáčí na jednu stranu méně a na druhou více.
– Laické “mazáni” hřebenu při vrzání. Zvolí se nevhodná vazelina přitahující vlhkost a následná koroze hřebenu již způsobí destrukci v čase.