Jak poznat špatné řízení – profesionální pohled autoservisu

Špatné řízení je vadou, která se zpravidla skrývá za jiné problémy. V mnohých případech lze skutečného viníka označit až v autoservisu. Pojďme si projít základní projevy špatného řízení z pohledu profesionála. Doporučujeme nedokládat diagnostiku takového problému. Repase řízení se může zbytečně prodražit.

Jak poznat špatné řízení?

Vozidlo plave. Tento projev směřuje k řízení pokud jsou v pořádku tlumiče, silentbloky, čepy a další komponenty odpovědné za stabilitu vozidla. Tuto vadu způsobuje vůle na hřebenu řízení / převodce řízení.

Ozývá se lupání při vytočení kol do rejdu. Toto lupání lze zaměnit se špatným horním uložením atd.

Při pohledu na řízení je vidět řízení olepené prachem. Řízení, které je v pořádku je špinavé, ale není olepené. Řízení, které rosí olej se obaluje prachem až vytvoří prachový lepenc.

Manžety řízení jsou na pohled prasklé. Nečistoty, které prasklinami vniknou se postarají o vnik koroze nebo vůlí.
Manžety řízení nejsou těsné. Hřeben je vlhký, špinavý nebo napadený korozí.

Servo “zpívá”. Nízký tlak servočerpadla a nebo netěsné hadice serva. Důsledkem je vydření převodky řízení jako při nízké hladině oleje.

Nízká hladina servo oleje. Projevuje se “mečením” servočerpadla.

 

Rádi Vám v našem autoservisu pomůžeme

Jsme specialisté na opravy řízení a provádíme kompletní repase řízení.

Tel.: 770 190 500
Email: servis@autokluby.cz

 

Jak si můžeme vadu řízení způsobit ? Důsledky neodborné montáže.

– Vadné, nevhodné a nebo špatně instalované kroužky volantu / snímače polohy upraví rozsah otáčení volantu a tím při přetažení rozsahu řízení dojde k destrukci uvnitř řízení.

Neodborná demontáž řízení, tyček řízení (hasákem, sikovkami) poškodí futra v řízení. Po absolvování neodborné demontáže tyček je po čase diagnostikováno vadné řízení. Zpravidla vznikne únik oleje.

– Častou vadou způsobenou špatnou montáží bývá typický garážový postup instalace řízení bez aretace volantu. Řízení, které je montováno bez aretace způsobí vychýlení řízení mimo rozsah řízení. V plném rejdu lze volant otočit mimo rozsah kroužku. Kroužek se strhne. Následkem svítí ABS, ESP a někdy i kontrolka motoru. Druhotný problém nastane s geometrií. Auto zatáčí na jednu stranu méně a na druhou více.

– Laické “mazáni” hřebenu při vrzání. Zvolí se nevhodná vazelina přitahující vlhkost a následná koroze hřebenu již způsobí destrukci v čase.