Jak poznat špatnou geometrii

Jak poznat špatnou geometrii?

Za každým problémem je příčina. Případy, kdy se rozhodí geometrie při projetí velké díry existují, ale spíše je špatná geometrie způsobena vadou některé podstatné součástky

Rychlé odkazy

– ceník geometrie náprav

Součástky, které nejčastěji způsobují špatnou geometrii a jejich projevy:

Volný čep – klepavé zvuky z nápravy,
– Volný hřeben řízení – ťukající náprava a plavání,
Volné silentbloky ramen. Častým omylem je představa, že se silentblok musí utrhnout. Pro naměření špatné geometrie bohatě stačí, když jsou vytlačené k jedné straně.
– Opotřebené horní uložení – vytlačené gumy horního uložení mají negativní vliv na odklony. Poměry na nápravě se změní.
– Prasklá pružina – špatný odklon.
– Vyteklý tlumič.
– Špatně usazená nápravnice mimo osu vozidla.

Doporučení autoservisu: Zákazníci často ignorují výše popsané signály a přijíždí až ve chvíli, kdy špatná geometrie poničí jejich pneumatiky. V horším případě vadu zjistíme při provádění pneuservisu. Z výměny čepu se rázem stane výměna pneumatik a čepů.

Jak laicky bez měření rozpoznat špatnou geometrii ?

Nerovnoměrné sjíždění pneumatik. Jedna strana pneumatiky má méně vzorku než druhá a nebo ještě hůře na hraně pneumatiky není žádný vzorek.
Automobil ve vyšších rychlostech plave. Auto je neustále nutné korigovat volantem.
– Volant se nevrací a nebo jen velmi neochotně.
– Auto má tendenci při zatáčení odskakovat (pohupovat).
– Auto má tendenci hrnout se ze zatáčky rovně.
Pneumatiky do zatáčky pískají.
– Při pohlazení vzorku pneumatiky v proti směru jízdy jsou cítit hrby. Odskakující vozidlo nerovnoměrně ojede vzorek a vytvoří malé vlny.

Doporučení

Pokud máte podezření na vadnou geometrii, tak neodkládejte návštěvu autoservisu. Měření geometrie je otázkou 200 Kč. Špatná geometrie spouští kaskádový efekt likvidace komponent vozidla. U oskákaných / sjetých pneumatik začínaje a tlumiči a čepy konče.