VW Passat 3BG 2.5TDi – Zalomené žhavící svíčky

Největší noční můrou automechanika je prasknutí žhavicí svíčky při běžné výměně. Na vině je špatné ošetření závitu tepelnou pastou při předchozí výměně nebo zrezivění či zapečení žhavící svíčky. Jediným řešením takové situace je odvrtání zalomené svíčky. Na takovou akci je potřeba speciální sada na vytahování svíček, vrtačka a velká dávka zručnosti.

DSC_2551

V první fázi před odvrtáním je potřeba svíčku na špičce ulomit, aby se “otevřela” plocha pro odvrtání zbytku svíčky. K samotnému odvrtání se užívá speciální vrták s vedením a povlakovou úpravou. Materiál žhavící svíčky je velmi tvrdý a je potřeba vrtat velmi opatrně.

DSC_2550

Do navrtané zalomené svíčky se musí vyříznout závit a pomocí vytahováku svíčku opatrně vylisovat ven.

DSC_2548

Pohled na sadu na vytahování zalomených svíček. Sada obsahuje adaptéry na různé druhy svíček vč. závitníku na vyříznutí a obnovení závitu v hlavě.

DSC_2547

Takto vypadají svíčky po demontáži. Dvě šly standardním způsobem a zbytek se musel odvrtat. Ddvrtané jsou ty, kterým chybí zavit. Závit se musí v hlavě motoru odvrtat.

DSC_2546

Pohled na prodloužený ráčnový závitník vč. svíček po demontáži.