Seat Leon 1P – FR – zadřený vyvažovací hřídel

Motorizace 2.0 TFSi je známa svou vyšší spotřebou oleje, která je dána konstrukcí motoru. U těchto motorů je nutné stav oleje pečlivěji hlídat. Využívání vozidla s dlouhodobě nízkým stavem oleje se podepsalo na zadření vyvažovacího mechanismu, což mělo za následek střihnutí ozubeného kola hřídele. Ve vozidle došlo k signalizaci nízkého tlaku oleje, což je následek střihu ozubeného kola hřídele. Byla nutná demontáž nenávratně zadřeného mechanismu spolu s výměnou kompletního řetízkového pohonu vyvažovacího hřídele a olejového čerpadla.

Mohla nastat ještě horší varianta a to zadření motoru jako je např. známe u motoru 2.0 TDi. Oprava se neobešla bez výměny celého mechanismu vyvažovací hřídele i jeho řetízkového náhonu.

DSC_1599[1]

První pohled po sundání olejové vany, ozubené kolo drží pouze na řetízku, bylo štěstí, že nevypadlo.

DSC_1631[1]

Sundaný vyvažovací mechanismus a pohled na utrhlé kolečko mechanismu.

DSC_1611[1]

Porovnaní napínacích ploch řetízku, vrchní je nový, spodní jsou prodřené nesprávným vedením řetízku díky utrhlému náhonu vyvažovacího hřídele.

DSC_1627[1]

Zde je pohled na kompletní napínací mechanismus s novým ústrojím vyvažovacího hřídele. Pro jeho výměnu je nutné sundat rozvody a víčko gufera klikové hřídele včetně ozubeného kolečka rozvodů.

DSC_1634[1]

Pohled na sací koš olejového čerpadla. Sací koš byl plný hliníkových špon od tření řetízku o vičko gufera klikové hřídele.