Praskl Vám řemen, přeskočil řetěz? Zalomila se Vám svíčka v motoru? Uniká Vám voda do oleje? Řešením je výměna motoru a nebo generální oprava.
Jaké vady běžně řešíme?
– Přeskočené rozvody TDI, TDCI, TSI, TFSI…
– Zvýšená spotřeba oleje..
– Voda v oleji a nebo olej ve vodě..
– Chod na dva / tři válce..
– Ztráta komprese motoru..
– Ohnuté ojnice..
– Zalomené svíčky a cizí předměty v motoru..
– Přidřené motory..
– Cvakání zdvihátek..
– a další stavy..
Kdy se vyplatí generální oprava?
– Generální oprava motoru řeší vzniklý problém motoru.
– Generální oprava používá nové díly.
– Generální oprava uvede motor do stavu blízkému při výrobě vozidla.
Generální oprava je doporučována zejména při běžných neduzích motoru jako je například zvýšený odběr oleje, kdy existuje riziko, že na novém / starém motoru bude nebo vznikne obdobná závada.
Z cenového hlediska je generální oprava obdobně drahá jako výměna motoru za jiný starý motor s tím, že generální oprava je se zárukou.
Kdy se vyplatí výměna motoru?
– velké množství zásadních problémů motoru skončí výměnou motoru. Má to jeden zásadní háček. Háček je v tom, že problematické motory jsou problematické ve všech autech. Příkladově motoru 1,4 16V často po 210 000 km trpí zvýšenou spotřebou oleje. Zakoupením motoru se 170 000 km se vystavujete riziku, že se Vám tato vada objeví i na novém / starém motoru.
– výměna motoru je vhodná například v situacích kdy dojde k nestandardní situaci v motoru a nejedná se o v uvozovkách běžnou vadu. Například když si nastříkáte wapkou vodu do sání nebo se Vám podlomí svíčka.
– rozpočtově výměna motoru podle typu vychází na 5 – 12 000 Kč. S přihlédnutím k ceně starého motoru je ke zvážení zda generálka není levnější.
Pozor na kruhovou likvidaci.. Nevině vypadající závada typu zvýšené spotřeby oleje je skutečně nevinně vypadající než se projeví řetězící se dopady úniku.
Zvýšená spotřeba oleje je jednoduchá a snadno odstranitelná závada. To co stojí peníze jsou dopady! Ignorování spotřeby oleje způsobí:
– riziko podpálení ventilu,
– možnou ztrátu tlaku oleje a zadření motoru,
– zhoršení emisí motoru,
– nabalení olejových škvarků na lopatky turba,
– zanesení DPF,
– ucpání EGR mazutem..
Z poměrně banální závady se tedy stává drahá a nákladná oprava až ignorováním této závady.
Naše reference:
– Cvakání zdvihátek motoru VW Golf IV 1.4 16V
– únik vody z motoru VW Golf 4 TDI PD
– Seat Leon 1P – FR – zadřený vyvažovací hřídel
– VW Passat 3BG 2.5TDi – Zalomené žhavící svíčky
– a další
Rádi Vám zpracujeme nezávaznou nabídku: